Κατερίνα Χρυσουλάκη(επόπτρια)Θεοδώρα Πάσχου |
|
«Λαμβάνοντας πάντα υπόψιν τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε παιδιού, στοχεύουμε στην βέλτιστη ανάπτυξή του! Διαθέτοντας τις πιο σύγχρονες μεθόδους, αλλά και απεριόριστη αγάπη και θέληση, τίποτα δεν μπορεί να μας σταματήσει από το να επιτύχουμε το στόχο μας»!
Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με την πρόληψη, την αξιολόγηση και την αποκατάσταση δυσκολιών της ομιλίας, της έκφρασης και των επικοινωνιακών διαταραχών. Ο λογοθεραπευτής χρησιμοποιώντας κυρίως ασκήσεις και οπτικο-ακουστικά βοηθήματα, βοηθάει το παιδί να αναπτύξει καινούριες ομιλητικές ικανότητες ή το βοηθάει να ενισχύσει τις είδη υπάρχουσες.
Το Κέντρο Αναπτυξιακής Παρέμβασης «Στοχεύω», λειτουργεί ως πρότυπο Κέντρο Λογοθεραπείας στην Πετρούπολη και αναλαμβάνει την έγκαιρη αξιολόγηση και εξειδικευμένη αποκατάσταση όλων των παραπάνω δυσκολιών του λόγου και της ομιλίας.
Έως 1 έτους: εντοπίζει και αντιδρά σε ήχους, γυρνώντας το κεφάλι, ανταποκρίνεται στο όνομα του, παράγει ήχους ευχαρίστησης ή δυσαρέσκειας, κατανοεί απλές εντολές, αρθρώνει μια έως δύο λέξεις, λέει "μαμά - μπαμπά".
Από 1-2 ετών: συνδυάζει 2 λέξεις σε φράσεις, κατανοεί σύνθετες εντολές, απαντά αρνητικά ή καταφατικά με "ναι" ή "όχι", ονομάζει οικεία πρόσωπα κι αντικείμενα, αναγνωρίζει τουλάχιστον τρία μέρη του σώματος του.
Από 2-3 ετών: αρθρώνει τουλάχιστον 200 λέξεις, χρησιμοποιεί λέξεις για να εκφράσει κατοχή, λέει το φύλο του, το όνομα του, ελέγχει την ένταση της φωνής του, κατανοεί απλές ιστορίες, χρησιμοποιεί ενικό και πληθυντικό.
Από 3-4 ετών: χρησιμοποιεί μεγαλύτερες προτάσεις (3-4 λέξεις), κάνει ερωτήσεις σε άλλους κι απαντά σε απλές ερωτήσεις, χρησιμοποιεί επιρρήματα κι αντωνυμίες, μπορεί να αφηγηθεί μέρος μιας ιστορίας.
Από 4-5 ετών: ο λόγος του παιδιού γίνεται πλήρως κατανοητός από όλους, η άρθρωση είναι καθαρή, το εκφραστικό λεξιλόγιο ανέρχεται σε 500 λέξεις, χρησιμοποιεί ποσοτικές και χρονικές έννοιες, διηγείται απλές ιστορίες και γεγονότα, οι προτάσεις είναι πιο σύνθετες, απαντά και κάνει ερωτήσεις, κατανοεί σύνθετες οδηγίες.
Αν το παιδί σας δεν κάνει κάτι από τα παραπάνω, ενδέχεται να παρουσιάζει κάποια διαταραχή του λόγου ή της ομιλίας και καλό θα ήταν απευθυνθείτε σε κάποιον λογοθεραπευτή.
Να θυμάστε πάντα όμως ότι, κάθε παιδί είναι διαφορετικό κι έχει τον δικό του ρυθμό εξέλιξης του λόγου και της ομιλίας. Η απόκλιση κάποιου παιδιού από αυτά δεν είναι οπωσδήποτε ανησυχητική, αλλά καλό είναι οι γονείς να ενδιαφέρονται ρωτώντας την γνώμη του παιδιάτρου τους ή κάποιου έμπειρου λογοθεραπευτή.
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι η πλειοψηφία των παιδιών ηλικίας 3-5 ετών παρουσιάζουν διαταραχή λόγου/ ομιλίας. Με άλλα λόγια τα περισσότερα παιδιά δεν μιλούν καθαρά είτε επειδή δεν μπορούν να πουν ορισμένα γράμματα και ήχους, είτε επειδή αλλοιώνουν τους ήχους αυτούς. Επιπλέον, μπορεί να αλλάζουν την σειρά των συλλαβών ή να παραλείπουν συλλαβές κυρίως τις πολυσύλλαβες λέξεις (χωλημένος αντί στεναχωρημένος). Μια ακόμα δυσκολία που μπορεί να παρουσιάσει ένα παιδί προσχολικής ηλικίας ή σχολικής ηλικίας είναι η διαταραχή στη ροή ομιλίας δηλαδή, ο γνωστός τραυλισμός ή αντίθετα ταχυλαλία. Σε αυτή την περίπτωση, σημαντικό παράγοντα παίζει η ηλικία της εμφάνισης της διαταραχής, το εύρος και η διάρκεια αυτής.
Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις όπου τα παιδιά χρειάζονται ενίσχυση σε περισσότερους γνωστικούς τομείς, όπως το λεξιλόγιο, τη δομή των προτάσεων, τη κατανόηση, την περιγραφή κλπ. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον τομέα της εργοθεραπείας, καθώς ολοένα κα περισσότερα παιδιά παρατηρούνται με διάσπαση προσοχής και αδυναμία στη λεπτή και αδρή κινητικότητα.
Συχνά οι γονείς θεωρούν ότι αυτό θα περάσει από μόνο του χωρίς τη βοήθεια λογοθεραπευτή.Τις περισσότερες φορές όμως αυτό δεν ισχύει με αποτέλεσμα το παιδί να αποκτά σοβαρότερα προβλήματα στην συναισθηματική, κοινωνική και εκπαιδευτική του ανάπτυξη.
Γι’ αυτό, η λογοθεραπεία καλό θα ήταν να ξεκινάει το συντομότερο δυνατόν ώστε ο λογοθεραπευτής να μπορέσει να μειώσει το χρόνο αποκατάστασης της δυσκολίας του παιδιού.
Στο Κέντρο Αναπτυξιακής Παρέμβασης «Στοχεύω» οι λογοθεραπευτές μας συμμετέχουν ενεργά και δυναμικά στο σχεδιασμό της λογοθεραπευτικής παρέμβασης του παιδιού στοχεύοντας στην βελτίωση της γλωσσικής του ανάπτυξης. Ανάλογα με το αποτέλεσμα της αξιολόγησης οι λογοθεραπευτές μας διαμορφώνουν το καταλληλότερο πρόγραμμα, χρησιμοποιώντας τις πιο σύγχρονες μεθόδους αξιολόγησης και αποκατάστασης.