Η μέθοδος Sherborne είναι μια κινησιοπαιδαγωγική μέθοδος η οποία δίνει ίση έμφαση τόσο στην ανάπτυξη των σωματικών ικανοτήτων όσο και στην ανάπτυξη της ικανότητας δημιουργίας θετικών σχέσεων με άλλους μέσω κοινών κινητικών εμπειριών.(www.sherborne-association.org.uk). Οι συμμετέχοντες εξερευνούν τις δυνατότητές τους (νοιώθουν σαν το «σπίτι» τους) μέσα από το «Παιχνίδι Σχέσεων»

Ποιος είναι ο σκοπός της μεθόδου;

Η μέθοδος Sherborne δεν είναι θεραπευτική μέθοδος. Είναι μια διεπιστημονική προσέγγιση που σκοπό έχει να εμπλέξει τους συμμετέχοντες στη διαδικασία της αλληλεπιδραστικής μάθησης μέσα από κινητικές εμπειρίες που προέρχονται από τα τυπικά κινητικά πρότυπα της ανθρώπινης ανάπτυξης. Σε ένα περιβάλλον ανοιχτό, μη επικριτικό, ο συμμετέχοντας ενθαρρύνεται να αλληλεπιδράσει μέσα σε ένα συναισθηματικό πλαίσιο επιτυχίας και κατορθώματος.

Η ανάπτυξη της εμπιστοσύνης στον εαυτό μας και τους άλλους και η δημιουργική έκφραση του εαυτού είναι θεμελιώδεις ιδέες αυτής της κινητικής προσέγγισης. Έτσι, διαμορφώνονται δύο ειδών βασικοί στόχοι:

Η ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ

Αυτή κατακτάται μέσω κινητικών εμπειριών που βοηθούν το άτομο να συγκεντρωθεί στο τι συμβαίνει στο σώμα του, που το βοηθούν να αναπτύξει την ικανότητα να «ακούει» το σώμα του μέσω της αφής και των εσωτερικών σωματικών αισθήσεων αντί να το αντιλαμβάνεται μέσω της οπτικής εικόνας και της σκέψης, στα οποία είμαστε συνηθισμένοι. Το παραπάνω βοηθά στη μείωση της αυτοκριτικής και επιτρέπει στο άτομο να αναπτυχθεί όσον αφορά την αυτοπεποίθησή του σε σωματικό και συναισθηματικό επίπεδο.

Η ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ

Ως επόμενο βήμα το άτομο αρχίζει να μαθαίνει να κινείται μέσα στο περιβάλλον και να αλληλεπιδρά με τους άλλους, με τρόπους που υποστηρίζουν την περαιτέρω ανάπτυξη εμπιστοσύνης και τη δημιουργία θετικών σχέσεων. Οι κινητικές αυτές εμπειρίες υποστηρίζουν το άτομο κατάλληλα και το ενθαρρύνουν να εξερευνήσει τη μοναδικότητα και τη δημιουργικότητά του μέσα από κοινές κινητικές δραστηριότητες.

Σε ποιους απευθύνεται;

Εφαρμόστηκε από την ιδρύτρια Veronica Sherborne σε παιδιά με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες διαταραχές. Αργότερα, η μέθοδος εφαρμόστηκε σε πολλούς και διαφορετικούς πληθυσμούς όπου συνεχίζει μέχρι και σήμερα να προσελκύει ολοένα και περισσότερους ανθρώπους.

Εφαρμόζεται κυρίως σε ομάδες παιδιών αρκεί ο συντονιστής να έχει την απαραίτητη εκπαίδευση που του δίνει τη δυνατότητα να παρέχει τις υπηρεσίες αυτές και, είναι ωφέλιμη σε παιδιά και εφήβους με:

Μαθησιακές Δυσκολίες,
Διάσπαση Προσοχής,
Δυσκολίες στις Κοινωνικές Δεξιότητες,
Συναισθηματικές Δυσκολίες,
Δυσκολίες στις Κινητικές Δεξιότητες,
Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ).