Ο άνθρωπος είναι ένα κοινωνικό ον. Η ζωή μας σε μεγάλο βαθμό περνά μέσα από διάφορες ομάδες όπως είναι η οικογένεια, το σχολείο, η εργασία, οι αθλητικές ομάδες κλπ

Η κοινωνική μας ανάπτυξη βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις εμπειρίες μας από διάφορες ομάδες. Μέσα από τις ομάδες μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε και να αναλαμβάνουμε ευθύνες και ρόλους και, σε κάποιο βαθμό η εμπειρία μας στις ομάδες μας βοηθάει να εφαρμόζουμε σωστά τις κοινωνικές δεξιότητες. Παιδιά που στερούνται αυτές τις δεξιότητες δυσκολεύονται να αλληλεπιδράσουν με τον κοινωνικό περίγυρο, γεγονός που επηρεάζει έντονα τη συναισθηματική τους ανάπτυξη. Αποτέλεσμα μπορεί να είναι τα έντονα συναισθήματα θυμού και άγχους, τάση απόσυρσης, μοναξιά και απογοήτευση.

Τα παιδιά με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή σε πολύ μεγάλο βαθμό παρουσιάζουν διαταραχές στην κοινωνική συμπεριφορά. Σκοπός των θεραπευτικών ομάδων είναι να δώσουμε την ευκαιρία, το κίνητρο και τον μηχανισμό στα παιδιά αυτά να επικοινωνήσουν και να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες (λήψη ρόλων, διαπροσωπικές σχέσεις και ρύθμιση συμπεριφοράς) ώστε να ανταπεξέλθουν αργότερα στις απαιτήσεις του σχολικού πλαισίου και μετέπειτα την ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο.